Organy wybudowane w 1791 roku przez anonimowego mistrza. Marian Leśniczuk podaje, że autorem jest Józef Janiczek, którego podpis odnalazł na fragmentach papieru – nie udostępnił jednak dotąd zdjęcia tej sygnatury.
Instrument usytuowany na chórze muzycznym naprzeciw ołtarza głównego.
Szafa organowa wolnostojąca. Prospekt architektoniczny, jednoczęściowy, pięcioosiowy, osadzony na cokole przylegającym do balustrady chóru muzycznego, podzielony na pięć segmentów piszczałkowych. Skrajne segmenty prostokątne, zwieńczone wydatnym gzymsem na którym wazy płomieniste. Środkowy segment najwyższy, zwieńczony profilowanym gzymsem na łuku odcinkowym, na którym aniołek grający na kotłach. Parzyste segmenty zwieńczone spływami wolutowymi. W polach piszczałkowych kotary ze snycerskim ornamentem klasycystycznym. Styl klasycyzujący. Poniżej prospektu w balustradzie chóru dekoracyjna tablica z kompozycją z girlandów kwiatowych i instrumentów muzycznych ze wstęgą z napisem: „Psalmis, hymnis et canthis spiritalib cantates Deo”.
Stół gry wbudowany w lewą ścianę szafy organowej. Pozytyw o 8 głosach i zakresie klawiatury CFDEGABHc-c3.
Traktura
Traktura mechaniczna
Wiatrownice
Wiatrownice klapowe.
Miech
Miech magazynowy z podawaczem klinowym umieszczony na zewnątrz szafy organowej.
Dyspozycja
Pryncypał [2’] Dublet [2’] Flet Maior [8’] Flet Minor [4’] Quinta [1 1/2’] (repetycja na c1 i na c2) Octava [1’] Mixtura 1 ch (C=1/2’repetycja na c1 i c2) Portunal [2’] Tympan |