Kodeń – Parafia Św. Anny, Sanktuarium Maryjne, Bazylika Mniejsza

Organy wybudowane w 1928 roku przez Wacława Biernackiego.

Instrument usytuowany na chórze muzycznym naprzeciw ołtarza głównego.

Szafa organowa wolnostojąca. Prospekt architektoniczny, jednoczęściowy, pięcioosiowy, symetryczny, osadzony na cokole płycinowym. Środkowe pole piszczałkowe szerokie, zwieńczone trójkątnym ażurowym maswerkiem na którym krzyż. Skrajne pola prostokątne, zwieńczone gzymsem na którym pinakle. Pomiędzy nieparzystymi polami piszczałkowymi parzyste wysmukłe wieże zwieńczone trójkątnie. Wykroje zamknięte ostrołukowo. Układ labii w polach parzystych – prosty, w nieparzystych – girlandowy. Kolorystyka: ciemne drewno lakierowane ze złoceniami. Styl neogotycki.

Stół gry wolnostojący, na osi prospektu, przodem do ołtarza głównego. 18 głosów podzielonych pomiędzy dwa manuały (5, 4) o zakresie C-f3 i pedał (2) o zakresie C-d1.

Traktura

Traktura pneumatyczna

Wiatrownice

Wiatrownice stożkowe.

Połączenia i urządzenia pomocnicze

Urządzenia pomocnicze: Piano, Mezzoforte, Forte, Tutti, Crescendo, AT [nie wiem co to], Tremolo (nieoryginalne), Połączenia: MI z MII, MI z Ped., MII z Ped., Superoct. MI.

Miech

Miech magazynowy, dwuczerpakowy.

Dyspozycja

Manuał I
Bourdon 16’’
Pryncypał 8’’
Gamba 8’’
Salicet 8’’
Holflet 8’’
Cymbel 2 rz. (nowa tabliczka)
Oktawa 4’’
Mixtura 2’’
Manuał II
Traverso 4’’
Dolce 8’’
Voxangelica 8’’
Aeolina 8’’
Bourdon 8’’
Pryncypał 8’’

Pedał
Subbas 16’’
Violon 16’’
Cello 8’’
Octawbas 8’’