Stężyca – Przemienienia Pańskiego kościół poklasztorny

Organy wybudowane w I połowie XIX wieku przez anonimowego mistrza.

Instrument usytuowany na chórze muzycznym naprzeciw ołtarza głównego.

Szafa organowa wolnostojąca. Cokół dosunięty do balustrady chóru muzycznego. Prospekt jednoczęściowy, architektoniczny, o trzech wykrojach piszczałkowych zwieńczonych jednym belkowaniem z ornamentem kostkowym, na którym kwiaton i wolutowo ukształtowana wstęga karbowana. Na tle gzymsu ozdobny monogram Marii. Wykroje oddzielone płaskimi listwami. Boczne osadzone na drewnianych cokolikach zamknięte snycerskimi kotarami w kształcie upiętego materiału. U podstawy środkowego wykroju wydatna snycerska złocona girlanda kwiatowa, w zamknięciu snycerskie kotary w kształcie symetrycznie upiętego materiału. Po bokach szafy organowe uszaki z motywem wstęgi karbowanej i kampanulli. Szafa polichromowana: biało – jasnobrązowa ze złoceniami ozdób snycerskich.

Stół gry wmontowany w lewą boczną ścianę szafy organowej. 9 głosów podzielonych pomiędzy jeden manuał (8) o zakresie C-c3 i pedał (2) o zakresie C-H.

Traktura

Traktura mechaniczna

Wiatrownice

Wiatrownice klapowe.

Miech

Miech magazynowy jednoczerpakowy umieszczony na zewnątrz szafy organowej.

Dyspozycja

Manuał
Flet 8’
Gamba 8’
Super oktawa 2’ (jest kwinta 1 1/3’)
Kwinta 3’ (jest oktawa 2’)
Miejsce na klocu na głos jednorzędowy. Brak piszczałek i wyciągu rejestrowego.
Oktawa 4’
Bourdon 8’
Pryncypał 8’
Pedał
Subbas 16’
Oktawbas 8’