Organy wybudowane w II połowie XIX wieku przez organmistrzów Potulskiego i Karczewskiego, wymienianych w inwentarzu z 1920 roku, rozbudowane prawdopodobnie na początku wieku XX, prawdopodobnie przez Wacława Biernackiego, o czym świadczą cechy stołu gry [za: W. Łyjak karta ewidencyjna ODZ z 1980 r.].
Instrument usytuowany na chórze muzycznym naprzeciw ołtarza głównego.
Szafa organowa wolnostojąca. Prospekt architektoniczny, trzyczęściowy: dwusekcyjny z dobudowanym pozytywem. Segmenty boczne flankujące okno w stylu późnobarokowym, pozytyw zakotwiczony pomiędzy nimi w stylu klasycystycznym. Boczny segment pięcioosiowy, trójwieżyczkowy o środkowej wieżyczce wyższej, skrajnych niższych, wysuniętych półkoliście. W płaszczyznach międzywieżyczkowych wykroje piszczałkowe zamknięte od góry kotarami w formie złoconego upiętego materiału, w wieżyczkach – kotarami snycerskimi z motywami wstęgi, ślimacznic i akantu. Niższe wieżyczki zwieńczone wazonami płomienistymi, wyższe – muzykującymi aniołami. U podstawy wieżyczek dekoracyjne konsole. Oba segmenty flankowane niegdyś symetrycznymi snycerskimi uszakami z motywem wstęgi, ślimacznicy, wstęgi karbowanej i roślinnym. Obecnie wewnętrzne uszaki zredukowane w górnej partii. Tam osadzony klasycystyczny pozytyw. Pozytyw jest jednoosiowy, o jednym polu piszczałkowym zamkniętym półkowiście, zwieńczonym prostym gzymsem, na którym na cokole postać króla Dawida z harfą. U podstawy pozytywu wyraźnie widoczne wykorzystane starsze elementy snycerskie pochodzące z wewnętrznych uszaków bocznych segmentów.
Stół gry wolnostojący, na osi prospektu, przodem do ołtarza głównego. Niegdyś był wbudowany w lewą ścianę prawego bocznego segmentu – pozostał na szafie ślad. 18 głosów podzielonych pomiędzy dwa manuały (I-8, II-6) o zakresie C-f3 i pedał (4) o zakresie C-d1.
Traktura
Traktura gry mechaniczna, registratura pneumatyczna.
Wiatrownice
Wiatrownice stożkowe.
Połączenia i urządzenia pomocnicze
Urządzenia pomocnicze: Piano, Mezzo Forte, Forte, Tutti, Połączenia II/I, I/P, II/P, Crescendo.
Miech
Miech magazynowy z podawaczem klinowym.
Dyspozycja
Manuał I Bourdon 16’ Pryncypał 8’ Viola di Gamba 8’ Dolce 8’ Portunal-flet 8’ Octava 4’ Dulcyan 4’ Mixtura 2’ 4 chóry | Manuał II Pryncypał 8’ Salicyonał 8’ Voxcelest 8’ Aeolina 8’ Gedect 8’ * Quintadena 4’ * na tabliczce Rurflet 4’ | Pedał Violonbas 16’ Subbas 16’ Pryncypał 8’ Octavbas 8’ |